Nyårslöften?

Jag har faktiskt några nyårslöften som jag ska försöka hålla iår. Jag brukar inte ha några direkta då jag alltid brukar bryta dem efter ca en veckas tid men iår ska jag verkligen försöka!
 
Det första är att jag ska börja äta nyttigare och börja träna. Detta är dock inte för att jag ska gå ner massa i vikt, få snyggare kropp och bli ett träningsfreak utan för att jag har så himla ont i magen hela tiden. Träning och en sundkost ska, och gör när jag orkar hålla ett mönster, att jag inte alls får lika ont i magen. Tänk vad mycket tid jag skulle kunna lägga på andra saker än att ligga i sängen och klaga på min mage som jag börjar, och fortsätter året såhär?
 
Det andra är att jag ska skriva dagbok. Hur töntigt det kanske låter har jag alltid velat göra något sånt, då jag lätt glömmer bort saker eller inte minns de små detaljerna. Vi hittade faktistiskt pappas dagbok från när han var liten och både han och jag fann det mycket roligt att läsa vad han gjorde under dagarna back in the time.
 
Den sista är att jag ska bli mycket säkrare med mig själv. Jag har väldiga problem, såsom att jag får ångest när jag ska prata med nya människor, när jag ska utföra ett nytt arbet, när jag ska fråga saker. Detta är något som jag tror har växt fram med åren utan att jag tänkt på det. Jag tror att det är pskykiskt och jag måste verkligen sluta med det innan jag ska skaffa massa jobb osv, för hur ska jag kunna jobba med andra människor om jag kanppt kan prata med dem, eller hur ska jag ens kunna få ett jobb?! Jag är även allt för rädd för att göra fel, vilket inte är så fel ibland då man lär sig snabbare av det. Därför är detta mitt 3:dje nyårslöfte. 
 
Önska mig all lycka till till att hålla dem?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0